adhuca't

Blog d'agitació lingüística personal i reflexions vàries

154 No llueix… ‘fatxada’

fatxada

Quants cops, igual com el típic esnob petulant, dec haver corregit un dels meus millors amics quan ha parlat de les fatxades dels edificis? Certament, vaig pensar en ell el dia que em vaig assabentar que era perfectament correcte. Vaig tenir durant força temps el dilema moral de fer-li saber el meu error, fins que al cap de poc vaig sentir com tornava a dir el mot en qüestió sense basarda. Sort en tenim, d’aquests “parlants impermeables”. L’emblema d’aquest grup, sens dubte, és Xarli Reixach.

Quant a l’etimologia, prové del castellà fachada que, al seu torn, la va incorporar de l’italià faccia. Per cert, res a pelar amb el facha feixista, que ve de l’abreujament de fascista, manlleu de l’italià.

“Subvencions per Rehabilitació i Millora en Fatxada, Coberta i Unificació d’Antenes Televisives, en Centres Històrics de València.”

Web de l’Ajuntament de València

Anuncis

2 comments on “154 No llueix… ‘fatxada’

  1. Montse
    08/07/2011

    Acabo de tenir un ensurt! En llegir la paraula en qüestió (que, per cert, no m’agrada gens) he pensat la gracieta de dir que per rehabilitar les fatxades deuen fer servir andamis, però com que ja fa dos anys i mig que dubto sistemàticament de tot he buscat andami al DIEC i l’he trobada. Uf, sort que vol dir una altra cosa!

    • afbourdiol
      08/07/2011

      En prenc nota per al recull de “Falsos amics per si mai et fan falta”. Merci!

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 08/07/2011 by in no llueix tot el que és or.

Entrades anteriors

Comptador de lletraferits