adhuca't

Blog d'agitació lingüística personal (i d'alguna cosa més)

CXXXVI Jo predico, tu prediques, ella predicarà

(Feia dies que no actualitzava el bloc, per això m’havia marcat precisament avui, el jorn postpi, com el dia que tocava fer-ho, pres pel neguit de pensar que tenia això “mig abandonat”. Amb tot, tenia l’excusa del teclat, que fa dies que fa lo ruc i no em deixa escriure accents, tal com vaig esbombar per Twitter –cliqueu-hi i sereu partícips de l’autobombo indecent. Tot barrinant l’entrada, el cel s’ha descongriat i la inspiració se m’ha aparegut…)

A la fruiteria de sempre, una dona d’aspecte mig oriental es dirigeix a la dependenta:

Alvotaca?

La fruitera de posat foteta, fent honor a l’especificativa, fa uns ulls com una tronges:

Tú lo quiere decir en catalangAlvocà! –en dir-ho, se’m gira i em pica l’ullet, buscant la complicitat del panto que no cedeix mai i se li dirigeix sempre en la llengua de Fabra.

Es que entre el castellano y el catalán me cuesta un poco –afegeix la dona mig oriental.

No pasa nà! Lo que cuenta es intentarlo –i es torna a girar cap a mi, exagerant la picada d’ullet.

À vous, la interpretació de tot plegat.

6 comments on “CXXXVI Jo predico, tu prediques, ella predicarà

  1. Montse
    16/03/2011

    Déu n’hi do la contribució de la fruitera a la causa. Encara va afinar prou i no li va dir que se’n deia aguacat. Ara només li falta “intentarlo”.

    L’altre dia, al supermercat on vaig habitualment, hi havia una caixera nova. Per poc que no caic d’esquena (per no dir una part de l’anatomia) en sentir que se m’adreçava en català. Pots creure que és la primera vegada que em passa? 😦

    • afbourdiol
      16/03/2011

      O “advocat”! ‘Es trist que ens en sorprenguem, eh?

  2. Reflexionem-hi
    16/03/2011

    És la paròdia de la campanya “Encomana el català”!! Quina llàstima que la fruitera no dominés tampoc la llengua, l’esforç de la clienta hauria estat més útil. Ja es queixen, ja, pobres “és que ningú em parla en català!”

    Em fan gràcia les picades d’ullet, haha, et té clissat!

    • afbourdiol
      16/03/2011

      Deu ser que sempre exagero la sorda quan li dono les “gr’asssies”!

  3. Marta
    22/03/2011

    Això és senyal que alguna cosa funciona, no? 😀 (Ara sóc una mica més feliç.)

    • afbourdiol
      23/03/2011

      Com a m’inim la consci’encia, ser-hi, hi ‘es. Ara nom’es falta posar-ho en pr’actica…

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 15/03/2011 by in altres llengües, anècdotes, societat.

Entrades anteriors