adhuca't

Blog d'agitació lingüística personal i reflexions vàries

Microrelats negres: Homicidi prudent

Quan vaig agafar el pom de la porta, el vaig notar calent. Vaig desfer camí i vaig baixar tranquil·lament al saló, on la minyona i el majordom desparaven taula.

–Richard, encara no aniré a dormir. Vol fer el favor d’anar-me a buscar Els deu negrets a l’habitació? Nathalie, que em voldria dur un got d’aigua?

Em vaig escarxofar a la butaca i vaig obrir el diari.Es va sentir un tret al pis de dalt. Va anar d’un pèl que a la minyona no li va caure la safata a terra.

–Déu meu, Nathalie: hi ha algú. Que pot anar a buscar el revòlver que deso al calaix de l’escriptori?

Tranquil·lament, vaig tornar a seure, em vaig humitejar els tous del polze i l’índex i vaig girar full. Tres segons més tard, es va sentir un soroll esmorteït, com si haguessin fet explotar un petard dins d’una caixa de fusta.

Collons de Déu, l’economia del país només fa que empitjorar. I el Westhampton està a punt de perdre la lliga!

Un minut més tard, ja trigava, el notari va baixar de dalt, blanc com un full de paper, amb la pistola a la mà. Ni tan sols s’havia adonat que encara l’engrapava.

–Jo… he sentit fressa i…

–Tranquil, Christopher, tranquil. Segui i begui una mica d’aigua No ha pas vist la Nathalie, oi?

Alhora que feia que no empassant-se el primer glop, vaig començar a fer girar la rodeta del telèfon. Me’n compadia per la cremor que devia sentir al coll en aquell moment.

–Inspector Doyle? Que es podria arribar a la mansió? Sí. No, i ara! Hi ha hagut tres assassinats. No. No res. L’autor? … Ells mateixos, em penso. Sí. La víctima? Molt em temo que era servidor.

Anuncis

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 23/06/2013 by in literatura, microrelats and tagged .

Entrades anteriors

Comptador de lletraferits