adhuca't

Blog d'agitació lingüística personal i reflexions vàries

185 Morfologia de la crisi

Al mercat de Vilanova, sents l’home que crida: “¡Cinco euros! ¡Bragas a cinco euros! ¡Vamos, que sólo son cinco eurazos!”. Ipso facto, arrufes el nas: o canvia de sufix o em penso que no vendrà gaire res. D’això se’n diu incompetència morfològica.

carteles-mercadillo-1

Els mercats ambulants, font inesgotable de cartells memorables

10 comments on “185 Morfologia de la crisi

  1. Marta
    02/02/2013

    Hahaha! Potser hauria d’haver dit “euretes” o “eurillos”?

  2. Montse
    02/02/2013

    Poca traça, oi? Fa uns mesos vaig anar al mercadillu i em vaig aturar en una parada amb una mestressa moreníssima, amb un cabell negríssim que duia recollit en un monyo grossíssim i li vaig preguntar en català pel preu d’una brusa. Em va contestar en un català correctíssim i n’hi vaig comprar dues. I ara que hi penso, no m’agradaven gaire… el que fa un bon màrqueting!

    • afbourdiol
      03/02/2013

      Veient el teu comentari només et puc qualificar com a ‘morfològicament competent’. 😉

  3. Pons
    04/02/2013

    Molt malament, ni tan sols les ven a 4,99€

    • afbourdiol
      04/02/2013

      Segurament perquè seria complicat, de trobar un sufix per a ‘noventa y nueve’…

  4. Reflexionem-hi
    04/02/2013

    Euritos, euritos! Puc dir que aquest home ven les calcetes una mica cares per ser de “mercadet”?

    • afbourdiol
      05/02/2013

      Bona! Em penso que de moment ets l’única que hi ha pensat!

      Ai, els ‘mercadillos’, que ens fan venir maldecaps / mals de cap!

  5. Enric
    06/02/2013

    “Mercatdill” de Berga. Gitano blanc amb un català de la ceba: “Noies, calces a un euro: qui no en porta és perquè no vol…!”. Si més no, el preu és competitiu…

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 02/02/2013 by in anècdotes, morfologia and tagged .

Entrades anteriors

Comptador de lletraferits