adhuca't

Blog d'agitació lingüística personal i reflexions vàries

179 Quan fer cara d’ovella és ofensiu

La vida del lletraferit és plena de sorpreses. Tot d’una, descobreixes que l’insult no ho és tant

No em demaneu, però, per quins set sous ho vaig haver de buscar (sisplau).

 

8 comments on “179 Quan fer cara d’ovella és ofensiu

  1. Marta
    31/05/2012

    Les coses que s’arriben a aprendre! Hahaha. I trobo molt normal buscar paraules als diccionaris compulsivament, jo també pateixo d’aquest mal… 😉

  2. Montse
    01/06/2012

    Una raó més per preferir les jaquetes tèxtils.

    I no ho podem preguntar? Catxis!

    • afbourdiol
      02/06/2012

      T’ho dire: buscava alternatives a “fer cara de tres deus”.

      • Montse
        02/06/2012

        No ho havia sentit a dir mai (l’he hagut de buscar al RodaMots). A casa en diriem fer cara de pomes agres i si la volem fer més llarga, fer cara de pomes agres i llimones sense suc (sóm així de florits). Una curiositat: aquesta expressió que dius, és viva en algun lloc?

      • afbourdiol
        02/06/2012

        Sí, el mal és que havia de ser només una paraula, no pas una locució (és una història llarga d’explicar per aquí)… M’agrada la cua aquesta de les “llimones sense suc”. M’ha vingut al cap al moment un cert cantant espanyol el nom del qual comença per ‘f’ i s’acaba en ‘y’.

        Jo també vaig aprendre l’expressió en aquell moment…

  3. Reflexionem-hi
    03/06/2012

    HAHA! 😀 Jo ho dic a molta gent, eh, si et consola… Ara, no penso MAI en la cabra.

    La cançó de Mishima….no sé com em fa sentir, oh! ÉS BONÍSSIMA!! 😀

    Per cert, allò del premi, havies de llegir les “bases” a la meva entrada, al final de tot. No sé si anava en broma això de “com rebre’l” però ja ho veuràs, si et vols penjar la medalla del Liebseter te l’has de col·locar tu mateix i has de proposar 5 colls més que se la pengin, també, haha. És com una epidèmia que corre per aquí… a la Montse també li han donat.

    • afbourdiol
      04/06/2012

      Jo, si m’ho permets, m’estare de fer de Magic Andreu. Ara be, et dono tots els premis que calguin a tu tambe, si cal!

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 31/05/2012 by in anècdotes, etimologia, lèxic.

Entrades anteriors

Comptador de lletraferits