adhuca't

Blog d'agitació lingüística personal i reflexions vàries

CXXXIX La nova aventura de Buenafuente

Tot pujant per la rambla de la Pau –el pal de la controvertida senyera que custodia el monument a Francesc Macià és un lloc emblemàtic per fer estiraments–, a la parella d’avis que tinc al davant els sona el mòbil. L’home, amb l’esverament típic, i consegüent, que a la majoria ens envaeix en sentir el telèfon, es burxa les butxaques apressadament, fins que la dona hi posa pau:

 -Ah, no! És un missatge –i la deixa anar-. Que són pesats, aquests de Bonafont –ortografia meva.

 A mesura que els avanço, no puc evitar girar-me i connectar amb la mirada de la dona, amb el propòsit múltiple de a) cercar la solidaritat lingüística que en un país normal no caldria, b) transmetre la gràcia, disgressions incloses,  en la manera tan genuïna com ho ha dit –amb aquest que amb valor d’adjectiu que tant agrada a cert company de fenya– i c) subscriure l’opinió de la dona: sigui quina sigui la companyia, que són pesats!

Anuncis

6 comments on “CXXXIX La nova aventura de Buenafuente

  1. Montse
    04/04/2011

    Vilanova is different! Aquí passa el contrari i hi ha gent que quan va al centre comercial del poble del costat va a “El pato azul” (!) Qualsevol dia em declararé objectora de conciència Baixllobregatina 😦

    • afbourdiol
      04/04/2011

      No ho diguis gaire alt, aix’o… Aqu’i tamb’e se senten unes coses… des de “Villanueva y Geltru” (no em deixo cap accent) fins a “cuestas del Garraf”. :S

  2. Pons
    08/04/2011

    Jo que pensava que en “Bonafont” només m’enviava missatges a mi…

    • Lletraferit
      09/04/2011

      Em penso que tothom en rep. “Masses”, com diria en Guardiola i 4 (4??) m’es!

  3. Marta
    16/04/2011

    Són molt divertides les versions que es fan (deliberadament o no) de les telefòniques i altres marques… Crec que hi ha molta creativitat en aquest sentit. 😉

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 02/04/2011 by in anècdotes, pronúncia.

Entrades anteriors

Comptador de lletraferits